De mutualiteit zendt een update van de toilet/profiel aanvraag na het bezoek van de medisch adviseur.


Indien u hiertegen geen bezwaar wenst te maken, verwerkt u de update en zal de score in SoftN worden aangepast.

De reeds gefactureerde dagen (aan het vorige profieltarief) moeten geregulariseerd worden. Hiervoor heeft u 90 dagen te tijd. Indien u geen actie onderneemt zal de mutualiteit het bedrag sowieso in mindering brengen na deze 90 dagen.


Hoe regulariseren?

Alle dagen met toilet die gefactureerd zijn binnen de geldigheidsperiode van de afgescoorde katzschaal moeten geregulariseerd worden. (In het voorbeeld dus vanaf 13/10/2019 )

U zoekt op in welke facturatieperiodes u deze patient en deze dagen heeft gefactureerd.



1. U zoekt het factuur van de patient op in de juiste facturatieperiode en kruist de dagen met toilet aan.

2. U zet deze dagen op status 'regulariseren'


In de volgende facturatie, zal er voor deze patient een regularisatiefactuur opgemaakt worden, waarbij het reeds aangerekende bedrag in negatief komt en het profiel/toilet opnieuw wordt aangerekend aan het aangepast tarief.


In de verdeling zal melding gemaakt worden van een rectificatie van het oude bedrag. Het nieuwe bedrag wordt opnieuw verdeeld. Bij een afscoring resulteert dit dus voor de verpleegkundigen in de verdeling voor die dagen een negatief bedrag.