Houd uw kaartlezer en idkaart bij de hand.
U downloadt de java applicatie van de overheid
http://www.ehealth.fgov.be/JWS/ETEE/etee-requestor_nl.jnlp
Deze applicatie start u op
U doorloopt volgende stappen
Aanvraag van een certificaat
In de volgende stap moet een onderscheid gemaakt worden tussen een certificaat voor u als individu of als groep.
Als individu duidt u uw naam aan.
Indien u werkt met een groepsnummer duidt u mijn organisatie aan. U dient wel de verantwoordelijke van de groep te zijn
Alleen de velden met * zijn verplicht. U moet dus minstens 1 email adres en telefoonnumer ingeven
In het volgende scherm vult u een wachtwoord in , dat u in de toekomst steeds zal moeten ingeven bij het versturen van bestanden met MyCareNet.
Het wachtwoord moet minstens 8 karakters lang zijn en moet minstens 1 cijfer bevatten
Maak het voldoende veilig , maar ook niet te lang of te moeilijk om te onthouden
Indien niet alle 4 de kruisjes groen worden dan zal de knop “Volgende” niet toegankelijk zijn, en wil dit zeggen dat uw wachtwoord niet aan de voorwaarden voldoet.
Nu is uw eHealth-certificaat aangemaakt op uw computer.
Klik vervolgens opnieuw op de knop “Volgende”.
U komt opnieuw in het eerste scherm terecht en drukt nu op de knop “Vervolledig de aanvraag voor het eHealth-certificaat en ETK”.
Hier voert u het zonet gekozen wachtwoord in
Klik op de knop “installeer uw certificaat en start de creatie van uw eHealth ETK”.
Uw eHealth-certificaat is nu geactiveerd, succesvol aangevraagd en gereed voor gebruik in SoftN. Klik vervolgens op de knop “OK”.
U stuurt nu een bericht aan helpdesk@softn.be dat uw certificaat is aangevraagd en geeft best een moment mee waarop we u kunnen contacteren om de volgende stap uit te voeren.
Ook als u problemen ondervindt bij het aanvragen van het certificaat geef ons een seintje zodat we u kunnen verder helpen.