1 Waarvoor dient een eHealthBox?
Informatie over het hoe en waarom van een eHealthBox vind je op de website van de overheid:
https://www.ehealth.fgov.be/nl/beroepsbeoefenaars-in-de-gezondheidszorg/diensten/ehealthbox
Vanuit SoftN kan je de eHealthBox gebruiken voor het verzenden van dossiers – bv. een wondzorgdossier - naar een arts of naar andere zorgverstrekkers, en het ontvangen van berichten van andere zorgverstrekkers.
2 Hoe registreer ik mijn eHealthBox in SoftN?
Ben je Belg, of werk je als buitenlander in België en heb je een verblijfskaart? Volg dan onderstaande procedure. Zoniet, neem dan contact met ons op.
Ga naar Communicatie en klik op Nieuw:
In het veld eHealthBox identificatie entiteit vul je je functie in, bv. Verpleegster. In het zoekvenster vind je die functie makkelijk door een opzoeking te doen:
Het veld eHealthBox identificatie is je rijksregisternummer. Verder vul je je voornaam en je naam in.
Tenslotte vul je het wachtwoord van je eHealth certificaat in. Klik op Opslaan.
Ga nu opnieuw naar Communicatie, klik op de nieuwe lijn die je zonet gecreëerd hebt, dan op het tabblad gebruikers, en dan op de lijn met je gebruikersnaam:
Klik op Wijzigen:
Vul nu volgende velden in:
- Fallback sessie quality: hier vul je Nurse (voor een individu) of Group of nurses (voor een groepspraktijk) in.
- Certificate holder: hier vul je het Rizivnummer van het individu of van de groep (beginnend met een 9) in.
Klik op Opslaan.
3 Gebruik van de eHealthBox
Om berichten te verzenden en te ontvangen gebruik je de knop Berichten ophalen.
De knop Sessie aanmaken wordt vandaag minder gebruikt, die stond er voor een connectie met een kaartlezer en je eID, wat niet meer hoeft als je een MyCareNet certificaat hebt.
In je inbox komen berichten van anderen binnen, in je outbox staan de berichten die je zelf verzonden hebt. Als je je eHealth certificaat vernieuwt, moet je in dit scherm ook je wachtwoord updaten.