De mutualiteit heeft de zending aanvaard.
In de MCN schermen ziet u dat de zending de status aanvaard heeft, maar na 'verwerken' merkt u dat het gevraagde bedrag niet volledig werd uitbetaald.
De reden van weigering kan u zien in het afrekenbestand en na verwerken ook op de factuurlijn
Na 'verwerken' zijn de geweigerde factuurdagen ook aangeduid in de facturatieschermen. De foutmelding staat aangeduid op de betreffende factuurlijn.
zie ook foutcodes voor meer info https://support.softn.be/nl/support/solutions/folders/47000762684
Indien u de reden van weigering kan corrigeren (bv verkeerde codegerechtigde) en de dagen opnieuw wenst te factureren, dient u de factuurdagen die geweigerd werden de status 'geweigerde dag' te geven.
Hierdoor staan de zorgen terug vrij om opnieuw gefactureerd te worden bij de volgende facturatiemaand.
U moet ook wel de oorzaak van de weigering corrigeren. ( Bv bij de weigering wegens foutieve codegerechtigde, moet u de codegerechtigde aanpassen. Zoniet zal in de volgende facturatie opnieuw de foutieve codegerechtigde gebruikt worden)
Indien er een weigering is omwille van facturatie aan de verkeerde instelling. Patient die aangesloten is bij een medisch huis of andere mutualiteit. Dan geeft u de geweigerde dagen de status 'Geweigerd andere bestemming'
U corrigeert de bestemmeling bv op verzorging zet u de factuur aan medische huis of bij de mutualiteits gegevens corrigeert u de juiste mutualiteit.
Deze status zorgt ervoor dat de factuur voor de nieuwe bestemmeling toekomt als een origineel factuue en niet als een herindiening van een vorig factuur
In de volgende facturatiemaand zal de verdeling een negatief bedrag vermelden(het bedrag dat geweigerd werd) en voor dezelfde dag een positief bedrag (het bedrag dat opnieuw gefactureerd werd)